21 februari: Klädbytarkväll och Årsmöte

14 februari, 2023 av Linnea Hansson-Henne

På scoutmötet tisdag 21 februari, är det kläd- och prylbytardag med inriktning scouting och friluftsliv! Det betyder att ni nu äntligen får passa på att rensa ut de där plaggen som har blivit för små, till exempel scoutskjortan som passade för tre år sedan och friluftsbyxorna som har blivit alldeles för korta i benen.

Dessa kan nu någon annan, som kanske aldrig har ägt en scoutskjorta, få stor glädje av. Det går också att rensa ut kåsor, bestick med mera. Så länge det har med scouting och friluftsliv att göra. Eller ta med scoutmärken att byta med andra.

Det är också helt okej att komma utan något och bara få lov att fynda. Det kan betyda mycket för våra nyaste scouter.

Om du är fullt utrustad och inte har något behov av något kan kvällen ändå bli riktigt rolig. Vi kommer ha pysselhörna med mera.

Föräldrar är välkomna från kl 19:00. För att hjälpa era barn att fynda rätt storlekar. Och kanske att det kan bli en lite modevisning av de som är sugna på att visa upp sina nya fynd.

De grejer som blir kvar kan man såklart få ta med sig hem igen. Annars skänks de eller så hänger de kanske kvar till nästa kläd- och prylbytardag.

Häng gärna kvar till årsmötet som börjar klockan 19:45. Alla kårens medlemmar, föräldrar och funktionärer är välkomna. Kallelse till årsmötet >>

Vi är inomhus hela kvällen.