Välkomna till höstterminen 2020!

24 augusti, 2020 av Linnea Hansson-Henne

Hej!

Ett härligt sommarlov är över och hösten närmar sig och det är åter tid för en ny termin i scouterna.

Mötena kommer att hållas tisdagar ojämn vecka med start den 25 augusti kl.18.00 vid Tommarps Bygdegård. Vi bjuder även in till ett föräldramöte/information samma tid. Föräldrarna samlas vid grillplatsen på bygdegårdens baksida. Kaffe serveras.

Vi håller i princip alla möten utomhus, så tänk på att alltid ha kläder efter väder.

Det ser ut som att Coronapandemin är här för att stanna ett tag till så vi fortsätter med att följa folkhälsomyndighetens råd. För att undvika att alla scouter är tillsammans så samlas scouterna på respektive angiven plats när man kommer till mötena:

• Spårarna på gräset mittemot ingången till klubbvillan.
  • Upptäckarna vid vindskyddet
  • Äventyrarna/Utmanare vid scouternas grillplats bakom tennisplanen.

Spårare är födda 2011, 2012, 2013
Upptäckare är födda 2009, 2010
Äventyrare är födda 2006, 2007,2008
Utmanare är födda 2005 eller tidigare

Finns det någon där ute i familjerna eller om ni känner någon som skulle vara intresserad av att bli ledare eller hjälpa till rent allmänt på mötena så kontakta någon av ledarna eller styrelsen

Välkomna såväl gamla som nya scouter till en ny scouttermin hösten 2020!

/Ledare och Styrelse i Tommarps Scoutkår