Uppskjuten terminsstart våren 2021

18 januari, 2021 av Linnea Hansson-Henne

Hej och god fortsättning alla scouter med familjer!

Den tråkiga pandemin fortsätter och smittspridning är värre än någonsin i Skåne.

I kåren har vi scouter som kommer från olika område/skolor och med det, så blir också risken stor att öka smittspridningen genom att träffas över gränserna. Vi har därför tagit beslut om att skjuta upp terminsstarten och avvaktar nya beslut och direktiv från folkhälsomyndigheten och region Skåne.

Detta är jättetråkigt för alla, men tyvärr kan vi inte påverka detta. Vi får helt enkelt hålla ut och hålla alla tummar och tår,  på att vaccinationer kommer igång och att smittspridningen minskar, så vi snart kan börja leva som vanligt igen.

Vi kommer att skicka ut mail och lägga ut på facebook när vi startar upp terminen. Så håll koll.

Scouthälsningar från

Ledare och Styrelse